Vissteigers

Woensdag, 15 juli 2020

Beste vissers, vanaf 31 augustus zullen de 24 vissteigers van de visvijver 't Ven onder handen worden genomen. De gemeente heeft in samenwerking de Firma Damsteegt een plan gemaakt de huidige vis steigers deels te vervangen maar ook constructief te verbeteren. Willen jullie in de periode 31 augustus t/m 2 oktober hiermee rekening houden.

Dit is het bericht wat het bestuur van HSV-Veghel zojuist heeft ontvangen van de firma Damsteegt:

Hierbij wil ik melden dat wij het vervangen van de 24 vissteigers rondom het visven te Veghel hebben ingepland voor de weken 36 t/m 40. Dit is de periode van 31-8 t/m 2-10. We verwachten dat de uitvoering op locatie ongeveer 4 - 5 weken in beslag zal nemen.

Om de vissteigers te vervangen werken we op de grens van water en land en produceren we geluid en trillingen.
Dit heeft mogelijk gevolgen voor de vangst van vissers rond het visven.
Er is een voorstel om de steigers in een zogenaamd treintje te vervangen. Dat werkt de snelheid ten goede en blijft een deel van de vijver ongemoeid.

Als bestuur zijn we de gemeente zeer erkentelijk om deze actie uit te laten voeren. We weten allemaal hoe belangrijk het is een veilige plek voor onze vissers jong en oud te bieden.

Daarnaast heeft de gemeente ook geregeld dat dagdagelijks de vuilnisbakken worden geleegd. Maar neem ook hierin je verantwoording en neem bijvoorbeeld het plastic en ook blik afval mee naar huis want dat wordt immers gratis afgehaald. Zeker nu de schoolvakanties en de bouwvak weer in aantocht is verwachten weer veel mensen aan de waterkant. Let ook een beetje op elkaar.
Dit draagt bij aan een schonere omgeving waar we met zijn  allen graag van willen genieten.

Hartelijk dank Gemeente voor beide initiatieven

Namens het bestuur HSV Veghel