De Veghelse visclub HSV Veghel werd opgericht op 17 November 1937.

Een groep enthousiaste mensen hebben de vereniging opgericht om gezellig met z'n allen een hengeltje uit te kunnen gooien. Het doel was om een verenigingsviswater te krijgen voor hun leden. Dit hebben we in samenwerking met de gemeente Veghel weten te bewerkstelligen.
HSV Veghel is vrij in het begin al aangesloten bij de Nederlandse Hengelsportbond. In de loop der jaren is er natuurlijk heel erg veel veranderd. Onze visvijver lag eerst ver buiten Veghel, nu ligt onze visvijver in woonwijk ’t Ven.
Wel is het aanzicht van de vijver veranderd in de loop der jaren. Geen brugje meer, minder bomen, maar ook zeker meer meters oeverlengte. De vereniging heeft in de jaren 80 de glorie tijd gehad. Bijna 1000 leden was de vereniging toen groot.
De vereniging heeft in de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt. Denk hierbij aan ons mooie clubgebouw. We zijn druk bezig met de gehele automatisering van de gegevens van de vereniging. Onder andere de ledenadministratie in samenwerking met Sportvisserij Nederland. Tegenwoordig zijn we meer een echte sportvisser dan in 1937, we zetten namelijk al onze vangsten netjes terug. De vereniging telt nu op de dag van vandaag nog 650 leden. We zijn nog steeds zo fanatiek als toen. Een vereiste als sportvisser is wel dat je je altijd realiseert dat je de gast bent in de natuur.

Het huidige bestuur probeert behoorlijk goed de samenwerking met de gemeente Veghel op te zoeken en doen dan ook hun uiterste best om het viswater beter te krijgen en ook nog steeds meer water erbij te krijgen.

Uiteraard willen we ook ons in zetten de komende tijd om weer meer jeugd aan de waterkant te krijgen door middel van de Sportkennismakingslessen. Wil je hier meer informatie over of wil je een keer komen proefvissen, dan kun je contact op nemen met onze jeugdcommissie via het contactformulier op de website.

Als iemand nog suggesties heeft of eventueel op enige wijze hulp wil bieden aan onze vereniging, dan horen we dat natuurlijk graag.

Met de vriendelijke visgroeten het Bestuur van HSV Veghel